F1-es tartalékok: a borzalmas valóság a háttérben

Kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:

Unalmas munka az F1-es tartalékoké, nem jó érzés arra várni, hogy „valaki leessen a lépcsőn”, így aztán a legtöbben utálják is ezt – erről beszélt a brit pilóta, akinek legalább egy nagydíj megadatott.

„A brit-koreai Jack Aitken azon versenyzők sorát gyarapítja, akik előtt ígéretes juniorakarrierjük ellenére sem nyúlt ki a királykategória kapuja – egyetlen F1-es futamindulását is annak köszönhette, hogy tesztpilótaként éppen jókor igazolt át egyik csapattól a másikhoz. Mindeddig egyetlen F1-es nagydíjára 2020-ban került sor, amikor a koronavírusos Lewis Hamilton helyére a Mercedes az akkor még a Williamsnél versenyző George Russellt ültette be, így Aitken számára elérkezett a nagy pillanat: bemutatkozhatott a királykategóriában. Az időmérőt korrektül le is hozta, s a verseny is jól alakult egészen addig, amíg a futam kétharmadánál meg nem pördült, aminek következtében letört az első szárnya és be kellett küldeni a safety cart – e biztonsági autós fázis alatt történt a Mercedes hihetetlen bakija, mely Russell futamgyőzelmébe került. Aitken ritkán hallható őszinteséggel beszélt arról, mekkorát tévednek azok, akik úgy hiszik, valóságos álommunka az F1-es teszt- és tartalékversenyzőké: „Azt hiszem, őszintén beszélhetek erről. Szó nincs arról, hogy rosszul éreztem magam a Williamsnél és előtte a Renault-nál, nagyon élveztem az ott töltött időmet. De ez egy unalmas munka.”

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések