A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Nemzetközi Automobil Szövetség szerint nem azért írták át év közben a technikai szabályzatot, mert egy csapat trükközött a fékrendszerrel.
Az FIA júliusban módosította a Formula-1 technikai szabályzatot, tiltva az aszimmetrikus fékerő alkalmazását a két kerék esetében ugyanazon tengelyen. Információk szerint a Red Bull korábban egy olyan rendszert használt, amely eltérő fékerőt biztosított a hátsó kerekekre brake-by-wire rendszeren keresztül, ezért a szabálymódosítás a Red Bull számára kulcsfontosságú lehetett. A kínai futamig használt rendszer pontosabb és stabilabb kanyarbejáratokat eredményezett az RB20-nak, azonban ezután már nem lehetett felderíteni az eredményességét. A gyanú szerint az eltérő fékerő okozhatta Verstappen kiesését Ausztráliában.
A Motorsport.com szerint az FIA elutasította a kapcsolatot a szabálymódosítás és a Red Bull között, állítva, hogy egyik csapat sem alkalmazott ilyen rendszert. A szabálymódosítás célja az volt, hogy még egyértelműbbé tegye az aszimmetrikus fékrendszer használatának tiltását. Az eredeti szabályzat már korábban is tiltotta az aszimmetrikus fékerő alkalmazását, de a módosítás specifikusan kimondja ezt. A változtatást az FIA azért vezette be, hogy tisztábbak legyenek a jövőbeli szabályok, és elkerüljék a szürke zónákat a csapatok fejlesztéseiben. A 2026-os szabályzatba is bekerült ez az új rendelkezés, hogy mindenki tisztában legyen a szabályokkal.