A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Az év elején egy olyan trükkös hátsó fékrendszert használhatott a Red Bull, amit a szezon során betiltott az FIA.
A Red Bull csapata a Kínai Nagydíjig egy kiskaput kihasználva egy olyan fékerő-elosztó rendszert alkalmazott, amelyet az FIA későbbi szabálymódosítása megakadályozott. Az aszimmetrikus fékerő alkalmazása tiltott lett, mivel az adott tengelyen lévő két kerékre ugyanolyan fékerőnek kell érkeznie az új szabály alapján. A Red Bull által alkalmazott rendszer a brake-by-wire technológián keresztül eltérő fékerőt biztosított a hátsó tengely két kerékére kanyarokban, ez javíthatta az autó kezelhetőségét. A gyanú szerint ez a megoldás vezethetett Verstappen ausztráliai kieséséhez, amikor a hátsó fékek meghibásodtak. Fontos kiemelni, hogy ezek az információk nem hivatalosak, és bár a Red Bull megoldása nem volt szabálytalan, az FIA szándékai és a szabályok szellemisége ellenkeztek vele, ezért változtattak a szabályokon.