A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Bár a beállításokat Hamilton kérésének megfelelően változtatták az F1-es Kínai Nagydíj időmérőjére, a csapat egy másik ponton szintén hibázott.
A múlt hétvégén Sanghajban Lewis Hamilton szélsőséges teljesítményt nyújtott a Formula-1 Kínai Nagydíj sprintversenyén, ahol előbb még vezetett, majd második helyen ért célba Max Verstappen mögött. Viszont az időmérőn való hibás beállítások miatt a Q1-ben kiesett, és a versenyre sem tudott feljebb, mint a kilencedik helyre előretörni.
A Mercedes csapatvezetése elismerte, hogy rosszul választottak a beállításokkal a sprint és a kvalifikáció között, és a parc fermé-szabályok miatt nem tudtak javítani az autón. A csapat F1-es technikai igazgatója szerint rossz taktikát választottak a Q1-re, aminek következtében Hamilton autója instabillá vált, és ennek következtében hibázott a második mért köre során.
James Allison, a Mercedes es F1-es technikai igazgatója szerint az autó túl trükkös volt, ami miatt a versenyzők olyan hibákat vétettek, amelyek nem jellemzőek rájuk. Allison szerint meg kellene építeni egy olyan autót, amely kevésbé trükkös, hogy a versenyzők jobb teljesítményt érhessenek el. Hamilton nagyon sportszerű módon vállalta a felelősséget hibájáért, és elismerve ezt, a csapat is tanulságokat vont le a tapasztalatból a következő futamokra.