Az F1-es tréner szerint a legkimerítőbb pályák között van a Hungaroring

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Suzuka, Mexikó és Katar mellett a magyar versenyhelyszínt is felsorolta a Bottast felkészítő Antti Vierula: kevés az egyenes, ahol kicsit pihenni lehet.

A Formula-1 versenyzőinek fizikailag és állóképesség terén is kiemelkedően fel kell készülniük – egy gyorskör vagy egy hosszú nagydíj nagy terhelést jelent az emberi test számára, ehhez a legedzettebb fizikum szükséges.
A legnehezebb pályák a gyors kanyarokkal rendelkező pályák, ahol sokszor kell fékezni, ezek a legfárasztóbbak a versenyzők számára. A nyaki izmokat különösen megterhelik a gyors kanyarok, például a Suzukában, ahol a versenyzők nagyon megdolgoznak. A Hungaroring is fizikailag kimerítő, mivel nincs sok egyenes, mindig kanyarodni kell.
A Monaco és a Szingapúr is kemény pályák, sok kanyarral és kevés egyenessel. A versenyzőknek folyamatosan nagyfokú koncentrációra van szükségük.
A mexikói pálya magassága is kihívást jelenthet, mivel a kevés oxigén miatt a versenyzők fájdalmat, szédülést vagy fejfájást tapasztalhatnak.
A legnehezebb pálya azonban a Katari, nem a vonalvezetés miatt, hanem a körülmények miatt. A magas hőmérséklet és páratartalom miatt a levegő nem is áramlik a pilótafülkébe, és 55 fokra felmelegedhet bent a hőmérséklet.
A versenyzők felkészülése a meleg futamokra a megfelelő folyadékbevitel tervezésével kezdődik. Minden versenyző eltérően viseli a meleget, de a hidratálás kulcsfontosságú. A versenyzőknek előzetesen kidolgoznak egy hidratációs tervet, hogy ne vigyenek túl sok folyadékot az autóba, amely csak súlyt adna hozzá.

Tovább a cikkhez

Forrás: Formula

Kapcsolódó bejegyzések