A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Az időmérőn jellemzően erősebb az F1-es csapat, a futamokon visszaesik, éppen fordítva, mint 2023-ban: ennek két fő magyarázata van a zöldek teljesítményigazgatója szerint.
A 2023-as szezonban az Aston Martin autója Fernando Alonso irányítása alatt a versenytempóban volt kiegyensúlyozott, főképp a gumikezelésből profitálva, ami nagyon erős teljesítményt eredményezett: a spanyol négyszer indult az első három helyről, és nyolcszor állt dobogón, emellett nagyon sok helyezést javított a rajtpozíciójához képest. Azonban 2024-ben ez a tendencia megfordulni látszik, mivel Alonso Bahreinben hatodik, Szaúd-Arábiában negyedik rajtkockát ért el, de a versenyeken általában pozíciókat veszített a versenytársaihoz képest.
Az Aston Martin autója javulást mutat a DRS-hatékonyság terén, amely az időmérőkön és a versenyeken is fontos szerepet játszik. Az autó aerodinamikája jelentősen eltér a korábbiaktól, és a csapat keményen dolgozott azért, hogy optimalizálja a DRS-hatékonyságot, ami segített a jobb időmérős eredmények elérésében. Az AMR24 DRS-hatékonysága differentiálisan javult: Bahreinben 20 km/h, Szaúd-Arábiában 19 km/h sebességnyi előnnyel mentek az előző évhez képest.
Az Aston Martin még tanulmányozza az autó új koncepcióját, és főként az autó hosszú távú teljesítményét, a gumiekkel való gazdálkodást kell optimalizálniuk. A csapatnak továbbra is folyamatosan dolgoznia kell azon, hogyan érhetik el a legjobb eredményeket az autóval a versenyeken a gyors körök mellett is.