A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Ausztrál Nagydíjtól kezdődően fokozott figyelemmel kíséri a Forma-1-es autók hátsó szárnyainak viselkedését, miután a bahreini előszezoni teszten több csapat is érdekes aerodinamikai megoldásokkal kísérletezett.F1VILÁG.HU – Hírek
A Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché szerint az FIA próbálja megakadályozni a rugalmassági trükköket a téli szünetben, de egyes csapatok még mindig kihasználhatják ezt a lehetőséget. Például a Ferrari és a McLaren alkalmazhat mini-DRS trükköket. A Mercedes hátsó szárnya megdőlt a nagy sebességű egyenesein, míg más csapatok aggódtak a mini-DRS hatást eredményező résnyílások miatt.
Az FIA szigorúbb ellenőrzéseket vezetett be a bahreini teszt után, és új technikai direktívát adott ki a csapatoknak. Ennek értelmében a hátulsó szárny mozgását nagy felbontású videofelvételekkel figyelik. Az FIA már az idény elején próbált szigorítani az aerodinamikai rugalmasságon, és a hátulsó szárny réstávolságát csökkentették valamint az DRS rendszer működését is korlátozták.
A 2024-es F1-es technikai szabályzat további merevítéseket ír elő a hátulsó szárny főprofiljára. Az RV-RW-PROFILES és RV-RW-TIP közötti távolság nem változhat 2 mm-nél nagyobb mértékben, amikor terhelést alkalmaznak a hátulsó szárnyra. A hátulsó szárnyak manipulálása komoly témaként szerepelt már korábban is, például a McLaren mini-DRS rendszere miatt.”