Sainz óriási versenyt futott és nyert Szingapúrban, Verstappen esélytelen volt – F1VILÁG.HU
A Monzai Nagydíj után az első helyről indult Carlos Sainz ismét nekifuthatott a versenynek, mellette George Russell sorakozott a második helyen, míg a második rajtsorból Charles Leclerc és Lando Norris várták a versenyrajtot. A Red Bull autói csalódást okozó időmérő után csak a 11. és 13. helyről rajtoltak, mivel Max Verstappen nem jutott be a Q3-ba, mert az AlphaTauri pilótája, Liam Lawson akadályozta őt a szombati időmérőn. Az indulásnál Sainz jól kapta el a rajtot, megtartotta az első helyet, de Russell picit beragadt, ez pedig lehetőséget adott Leclercnek, aki az első 10 pilóta közül egyedüliként lágy gumikkal indult a versenyre. így a két Ferrari lettek az élre, míg Verstappen egy pozíciót javított és a 10. helyre jött fel, majd később még Nico Hülkenberget is megelőzte. Lewis Hamilton szintén jó rajtot vett, de elrontotta az első kanyar féktávját, így visszaszorult a bukótérbe, Norris és Russell elé. Csapatársát végül a 3. körben visszaengedte elé. Verstappen a 6. körben át is vette a Haas másik pilótájától, Kevin Magnussentől a 8. helyet, majd a 13. helyen autózó Sergio Perezzel is csatázott. A 20. körben be kellett vezetni a biztonsági autót, mert Logan Sargeant Williamsszel falnak ütközött, és ezzel sok törmelék került a pályára. Az élmezőny ezt kihasználva mindenki a bokszba hajtott. A biztonsági autó a 22. kör végén távozott, Sainz vezette a versenyt, mögötte Verstappen állt, aki szintén nem vett részt a bokszkiállásban, és tovább folytatta a versenyt a kemény gumikkal. Az újraindítás után a Mercedesek keményen támadták a Red Bullokat, és végül Russell előzte Verstappent, Hamilton pedig Perezt. Norris is megelőzte Verstappent, majd Leclerc, aki pozíciót veszített azóta. Sainz a 30. körben 1 másodperces előnnyel vezetett Russell előtt, de a Ferrarit arra utasították, hogy lassabb tempóval menjen, hogy ne szakadjon szét a mezőny, és senki ne tudjon második kerékcserét végezni. A 39. és 40. körben a Red Bull autói is a bokszba hajtottak: Perez a 18., Verstappen pedig a 15. helyre csúszott vissza. A 43. körben Esteban Ocon autója technikai hiba miatt megállt a pályán, és ekkor beindult a virtuális biztonsági autós folyamat, amit Russell, Hamilton és Alonso kihasznált és a bokszba hajtott. Alonso kerékcseréje nem ment jól, sok időt vesztett. Miután a Mercedesek közepes gumikra váltottak, Norris feljött a második, Leclerc pedig a harmadik helyre. A friss közepes gumikkal a Mercedesek nagyon gyorsan próbáltak felzárkózni, és az élen autózók is megnövelték a tempót. A 53. körben Russell utolérte Leclerc-t, és végül könnyedén megelőzte őt a versenyben.
Forrás: F1világ