A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Las Vegas-i Nagydíj után sokan találgatták, hogyan fordulhatott elő, hogy a McLaren mindkét autója – Lando Norrisé és Oscar Piastrié – túlzott padlólemez-kopás miatt kizárásra került, miután a brit másodikként, az ausztrál pedig negyedikként ért célba. Andrea Stella csapatfőnök most részletesen elmagyarázta, mi vezetett az egyik legfájóbb büntetéshez a szezon során.F1VILÁG.HU – Hírek
A McLaren csapat nem vállalt túl nagy kockázatot a hasmagasság beállításával a vegas-i versenyre, ellenkezőleg, biztonsági tartalékkal készültek. A váratlanul jelentkező nagy vertikális oszcillációkhoz vezető delfinezés nehezen kezelhetővé tették az autó működését a pályán. A csapat már a verseny kezdetén érzékelte a problémát Lando Norris autóján jobban monitorozni tudták a helyzetet, míg Daniel Ricciardo autóján egy szenzor elvesztésével nehezebb volt a helyzet. A versenyzők próbáltak kompenzálni, de ez kevés sikerrel járt, mivel az intézkedések nagyrészt nem voltak hatékonyak. Stella szerint a vegas-i jelenség egyedi volt, nem kell attól tartani, hogy átível a szezon utolsó két futamára, mivel specifikus körülmények vezettek a problémához. A McLarennél a kettős kizárás fájó érvágás volt, mindkét pilóta érintett volt a helyzetben.