A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint rendkívül nehéz és költséges feladat elé néznek a Forma-1-es istállók, ha teljesíteni akarják a 2026-os technikai szabályok által előírt új minimumsúlyt. A következő évtől ugyanis a versenyautók tömeghatára 724 kilogramm lesz (gumik nélkül), ami jelentős csökkenés a 2025-ös autók 800 kg-os értékéhez képest.F1VILÁG.HU – Hírek
Az F1 súlycsökkentésének célja, hogy könnyedebb és gyorsabb versenyautók szülessenek a nehézkes, túlsúlyos konstrukciók helyett. Az autók tömege az elmúlt években folyamatosan nőtt a biztonsági fejlesztések és a hibrid technológiák miatt, ami hátrányt jelenthet a versenyeken.
A csapatoknak el kell érniük az előírt minimumsúlyt, de a 734 kg-os szintre lemenni kihívás lesz, ami hátrányba hozhatja a nehezebb autókat. A Red Bull vezetője, Christian Horner szerint a súlyhatár kijelölése nehéz feladat, és az autók tömegcsökkentése óriási pénzügyi befektetéseket igényel.
A súlycsökkentés döntések sokaságát vonja maga után a csapatoknál, hiszen a súly mögött álló köridőcsökkenés óriási előny lehet a versenyeken. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egyetért Horner álláspontjával, miszerint a súlycsökkentés kihívást jelent, és döntéseket kell hozni a teljesítmény és a súly között. Az autók mozgékonyságának növelése érdekében fontos az új szabályok bevezetése, bár a kezdeti lépés nehéz minden csapat számára.