Megújult erővel indul az F1-es Alpine: új súlyelosztás és fejlett oldaldoboz technológia a versenypályákra

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Újracsomagoltak több alkatrészt, és át is helyeztek néhányat, de a lényeg az autó alatt, a szemünk elől elzártan történik: abból fakad a többi változtatás.

Az Alpine az idei évre teljesen átalakította autóját, kivéve a kormánykerékét, amit azonban Paolo Filisetti szerint csak a változás következményeként érdemes szemlélni. A főbb átalakítások a padlólemeznél történtek, aminek hatására megváltozott az autó súlyelosztása és leszorítóerő-elosztása. Az energia tároló rendszert hátrafelé helyezték a hátsó tengely felé, ezáltal módosítva a súlyelosztást. Az előnézőkhez képest változtattak az orrkúp és az első szárny kialakításán, és már a levegő vezetését is másként kezelik. Az oldaldobozok légbeömlői hosszúkásra változtak, és az áramlatokat az alsó részen látható járatokba terelik. A diffúzor alsó részéhez vezetik a levegőt, és a futómű elemeit is kisebb távolságra kerülték el, hogy összhangban legyenek a kipufogót körülvevő elemekkel. A csapat reméli, hogy a finomabb vonalvezetés nagyobb fejlesztésekre ad lehetőséget a következő két évben.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések