A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Forma-1-ben minden szabályváltozás felkavarja az erőviszonyokat: ilyenkor elkerülhetetlenül akad egy-két csapat, amely közelebb kerül a tökéletes kompromisszumhoz, vagy olyan okos megoldást talál, amely felett mások elsiklottak. A 2026-os motorszabályok és az új aerodinamikai koncepciók miatt most az egész mezőny feszülten várja, ki találja el legjobban az új filozófiát.F1VILÁG.HU – Hírek
A 2010-es években a Mercedes erőteljes dominanciája miatt a Forma-1 kereskedelmi jogtulajdonosa szerint szenvedett a műsor. Viszont 2022-ben, amikor a sport a talajhatású aerodinamikára váltott, a Mercedes W13 autója alapvetően hibázott. A csapat azóta sem tudott visszatérni a csúcsra, ezért nagy erőfeszítéseket tesznek a versenyképes 2026-os autó megalkotására.
Andrew Shovlin, a Mercedes pályaműveletekért felelős igazgatója elárulta, hogy idén az erőforrások átcsoportosítása nélkül a második helyre koncentráltak a konstruktőri bajnokságban. A szabályváltás miatt a 2022-es szezonban hátrányból indultak, de a 2026-os projektre összpontosítanak.
A rivális Red Bull is a 2026-os autóra fókuszál, mindkét csapat nehézségeket tapasztalt a szabályváltások miatt. A folyamatos irányváltások és a fejlesztési verseny hátrébb lökte a Mercedest, de Shovlin szerint könnyebb lett volna jó autót építeni, ha korábban ismernék a mostani tapasztalatokat.
A mérnök hangsúlyozta, hogy minden csapatnak meg kellett tanulnia az új szabályokat, de azok is előnyben voltak, akik induláskor stabilabban álltak. A Mercedes folyamatosan üldözte a versenyt, de a szükséges koncepcionális változtatások mindig nulláról kezdődtek. A mérnöki munka könnyebb lenne a Forma-1-ben, ha az előre meglévő tudással rendelkeznének.