A múlt visszhangja a jövőben: Räikkönen egykori McLarenjének hangján szólhatnak a jövő F1-es autói

A múlt visszhangja a jövőben: Räikkönen egykori McLarenjének hangján szólhatnak a jövő F1-es autói

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A hétvégi Olasz Nagydíjon jön a következő csúcstalálkozó a jövő F1-es motorjáról, és mostanra eldőlni látszik, hogy az nem V10-es lesz.

Az F1 jelenlegi tervei szerint a V10-es motorok helyett 2,4 literes hibrid V8-asokat terveznek bevezetni a jövőben. Az új motorok hatékonyabbak és fenntarthatóbbak lesznek, de hangjuk eltérő lehet a korábbi V8-asokétól. A tervek szerint a V8-asokat hibrid technológiával is kombinálnák, ami középre pozicionálná őket az energialeadás tekintetében.

Az várható, hogy a gyártók az FIA-val és az F1-gyel Olasz Nagydíjon tanácskoznak majd a motorváltásról. Az egyik fő vitapont, hogy mikor vezessék be az új motorokat, az FIA 2029-et szeretné. A motorfejlesztések mellett a költségek csökkentése is hangsúlyos téma, a gyártók évi 130 millió dollárt költhetnek, az ügyfélcsapatoknak pedig limitálják a motorköltségeket.

Az esetleges motorváltásra való készenlét szükségesnek tartja a tervek megalapozottságát Frédéric Vasseur. A hosszú távú sikeres átállás érdekében szükséges a gyártók és ügyfelek közötti együttműködés és a stabil motorszabályok. A konkrét költségcsökkentési terv kidolgozása létfontosságú a motorfejlesztések sikeréhez.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések