nik, hogy a Forma-1-ben az esős időjáráshoz tervezett esőgumi problémája évek óta fennáll, mivel a jelenlegi keverék túl gyorsan kopik és keveset bír. Ez gyakran vezet biztonsági autós szituációkhoz vagy verseny megszakításhoz.
A Pirelli azonban 2026-ra tervezi egy olyan esőgumi kifejlesztését, amely közelebb áll az intermediaté-hoz, hogy a versenyzők ne kockáztassanak az interkekkel, hanem biztonságosabban használhassák az extrém esőgumit versenykörülmények között is.
A változtatásokkal a gumigyártó célja az, hogy az extrém esőgumi legyen használhatóbb, és a versenyzők ne várják a megszakítást, hanem inkább menjenek ki az extrém abroncsokért.
Az idei szezonra már módosították az abroncsok specifikációját, de a cél a 2026-ra tervezett 116 százalékos váltópont elérése, hogy ne csak az interkek legyenek opciók, hanem az extrém esőgumi is.
Végül, a Pirelli arra törekszik, hogy a következő évekre olyan esőgumikat fejlesszen, amelyek jobban kiszolgálják a versenyzők igényeit az esős versenyeken. A jövő évi esős versenyek fogják véglegesíteni, hogy sikerült-e megoldani a problémákat.