Az FIA technikai igazgatója árult el újabb részleteket az austini ellenőrzés folyamatáról, amely során két F1-es pilótát kizártak.
Az FIA technikai igazgatója, Tim Goss a Sky Sportsnak adott interjúban elmagyarázta, hogy a két F1-es pilóta kizárásáról szóló döntéshozatal folyamatában mi történt. Kiderült, hogy az FIA eredetileg csak két autót tervezett ellenőrizni a kopólemez vastagságát illetően, és csak azután bővítették ki a vizsgálatot Max Verstappen és Lando Norris autójával. Ezzel azt akarták megtudni, hogy a probléma rendszerszintű-e, vagy csak az adott futam körülményeihez kapcsolódik. Miután a két bővített vizsgált autónál nincs szabálytalanság, a FIA úgy döntött, hogy nem lesz további intézkedés. Goss szerint az összes autó kopólemezének ellenőrzése túl hosszú időt vett volna igénybe, és a verseny lefújása után még több órával hirdetett volna végeredményt, ami elfogadhatatlan lett volna az F1 számára. A kizárt pilótákra azért esett a választás, mert a telemetriai adatok alapján az autóik sokszor érintkeztek az aszfalthoz.
Forrás: Racingline