A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A svájci bérekre hivatkozva lazítana a költségsapkán az FIA az új érkező esetében. A Haas csapatfőnöke mondta el, miért nagyon rossz ötlet a javaslat, amelyet „mindenki” ellenez.
Az Nemzetközi Automobil Szövetség a 2026-os szezonban tervezi lazítani a Formula-1-es költséglimit szabályozását, hogy az új gyártóként érkező Audinak könnyebben megfeleljenek. Az FIA szerint a magasabb svájci bérek miatt az Audi kivételes elbánásra van szükség, mivel így nagyobb költségvetésből tudnák fenntartani ugyanakkora szakmai állományukat. Ezzel az érveléssel nem egyezik Komatsu, a Haas csapatfőnöke, aki szerint ez önkényes megkülönböztetés lenne.
Komatsu szerint nemcsak az Audi, hanem más csapatok dolgoznak olyan országokban, ahol magasabbak az árak, mint például Olaszországban vagy az Egyesült Királyságban. A csapatfőnök szerint igazságosabb lenne más országokkal is ugyanígy eljárni, ha már Svájcra vonatkozó kivételt tesznek, nehogy kedvezményezettek legyenek az adó- vagy bérszintek miatt. A többi csapat, kivéve a Saubert, az FIA tervével ellentétesen áll, mégis az FIA szándékozik átvinni a változást a 2026-os szezontól kezdve.
Komatsu szerint az FIA-nak fontos lenne figyelembe venni az összes dimenziót a döntéseik meghozatalakor, hogy teljesen igazságosak legyenek a szabályozások. Emellett kritikával illeti az FIA más, vitatható döntéseit is a közelmúltból, mint például az alakulatos kvalifikációk vagy a pályahatárok szigorítása.