A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Jöhet a Red Bull-Honda, nem Hamilton okozta a sorsdöntő váltóhibát, a Nissant nem érdekli az F1, fellebbezési pert nyer a Ferrari – az elmúlt két évtized október 23-i F1-es híreiből szemezgettünk.
2022-ben Max Verstappen megnyerte az F1-es USA Nagydíjat, és ezzel a Red Bull megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet. Az elhunyt alapító, Dietrich Mateschitz emlékének ajánlotta a győzelmet.
2021-ben Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót az austini USA Nagydíjon, megelőzve Lewis Hamiltont. Sergio Perez a harmadik helyről indulhatott a versenyen.
2020-ban Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a Portugál Nagydíj pénteki edzésein, míg Lance Stroll és Max Verstappen incidenst okozott, de büntetés nélkül megúszta a dolgot.
2019-ben a Renault mindkét autóját kizárták a Japán Nagydíj után, mivel Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg illegális fékezést segítő rendszert használtak.
2018-ban Sebastian Vettel hátrasoroltatást kapott az USA Nagydíjon, mivel nem lassított eléggé a piros zászlós fázis alatt, és Charlie Whiting szerint könnyedén elkerülhette volna a büntetést, ha figyelmesebb lett volna.
2017-ben Max Verstappentől megvonták az austini dobogót, mivel az utolsó körben Kimi Raikkönent előzte meg a rázókövön kívül, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az F1-nek át kellene gondolnia a pályaelhagyásokkal kapcsolatos büntetéseket.
2016-ban Lewis Hamilton megnyerte az USA Nagydíjat, és 50. futamgyőzelmét szerezte, bár Nico Rosberg mögötte ért célba, és a világbajnoki esélyei nem sokat javultak.
2015-ben a Honda fontolóra vette, hogy erőforrással lássa el a Red Bullt, de egyelőre a McLaren partnere, a szenvedésről szólnak az életük a siker helyett.
2013-ban a Ferrari érdeklődött Robert Kubica iránt, de később Stefano Domenicali már kételkedett benne, hogy a súlyos ralibalesetet szenvedő lengyel újra versenyezhet az F1-ben.
2012-ben a Ferrari bízott benne, hogy visszavághat az Indiai Nagydíjon a Red Bullnak, mivel Sebastian Vettel átvette a világbajnoki vezetést Fernando Alonsótól Koreában.
2010-ben Michael Schumacher visszatérése után problémái voltak, bár ő azt mondta, hogy nyugodt, de Jean Todt szerint nagyon is emberi reakciókat mutatott.
2009-ben a Honda nem bánta meg, hogy kivonult az F1-ből, annak ellenére, hogy a Brawn GP fantasztikus szezont teljesített és jó esélye volt mindkét világbajnoki cím megszerzésére.
2008-ban Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke tárgyalni akart Max Mosley-val, az FIA elnökével a csapatutasítások tilalmával kapcsolatos szabályokról.
Forrás: Formula