A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Több döntéssel is a kritikák kereszttüzébe került az FIA az F1-es Katari Nagydíjon: most pontokba szedve adott magyarázatot a Szövetség.
Az FIA versenyirányításának és a felügyelőknek eseménydús estéje volt a Formula-1-es Katari Nagydíjon, rengeteg incidens, biztonsági autós megszakítás és büntetés tarkította az utolsó előtti futamot. Lando Norris 10 másodperces stop&go büntetése kiemelkedik, ami dupla sárga zászlós jelzés figyelmen kívül hagyása miatt érte, és ezzel tizedik helyre csúszott vissza. Andrea Stella, a McLaren-vezér szerint túl keménynek és aránytalannak találta a büntetést, de a FIA közleményében azt fejtette ki, hogy az incidens súlyos biztonsági kockázatot jelentett.
A második kiemelt eset Alexander Albon tükrének leszakadása volt, ami után a törmelék egy sor további incidenshez vezetett. Az FIA magyarázatként elmondta, hogy a biztonsági autó bevetése döntése a biztonságos versenyzés garanciája volt a nagyobb törmelékmennyiség miatt. A biztonsági autó lámpája hibásodott meg egy újraindításnál, de a csapatokat megfelelően tájékoztatták, és a biztonsági autót időben cserélték ki a folytatáshoz.