A „Kontroversziális döntés: A Mercedes Hamilton stratégiája elrontotta Lewis futamát

A „Kontroversziális döntés: A Mercedes Hamilton stratégiája elrontotta Lewis futamát

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


James Allison F1-es technikai igazgató elmagyarázta, milyen előnyöket vártak a lágy gumis rajttól Szingapúrban, és miért nem váltottak kétkiállásos taktikára.

Lewis Hamilton agresszív taktikával választotta a lágy gumikat a Szingapúri Nagydíjra, de ez nem hozott számára előnyt a rajtnál, korai kerékcserére kényszerült és visszaesett a hetedik helyre. A Mercedes vezetősége elismerte a hibát, miszerint nem kellett volna lágy gumikon rajtolniuk, és inkább a közepes keveréket választaniuk. A lágy–kemény taktika nem volt sikeres, Hamilton küzdött az autóval és szenvedett a gumikopástól, ami tönkretette futamát.

Az istálló számított rá, hogy a lágy gumik lehetőséget adnak a pozíció javítására a startnál, illetve előnyt a kezdeti körökben, de a tempó nem emelkedett kellőképpen és Hamilton szenvedett a kopó lágy gumitól. A Mercedes megfontolta a két kiállás lehetőségét friss közepes abroncsokkal a verseny végén, de végül nem váltottak mivel nem érkezett safety car, aminek hiányában a stratégia nem hozta volna vissza a veszteséget. Az istálló szerint egy megszakításmentes futamon a két kiállás stratégia nem lett volna előnyös, kizárólag safety car jelenlétében lett volna hatékony.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések