A fenntartható jövő felé: az F1-es szállításban használt fenntartható üzemanyag előretörése

A fenntartható jövő felé: az F1-es szállításban használt fenntartható üzemanyag előretörése

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Fontos lépést tett az F1 a 2030-ra megcélzott „Net Zero” irányába, hiszen a tengerentúli versenyekre immár részben fenntartható üzemanyaggal hajtott repülőgépek szállítják a felszereléseket.

Az F1 bejelentette, hogy fenntartható repülőüzemanyagokba fog fektetni az ultra-hatékony logisztikai stratégiájának és a „Net Zero” célkitűzésének megfelelően. A DHL-en keresztül történő SAF-vásárlásokra összpontosít a globális partneren keresztül, hogy a tengerentúli versenyek és a versenyekről történő légi szállítmányozás is fenntartható legyen, a 2024-es szezonban már több mint 4500 tonna szén-dioxid-kibocsátás megtakarítást eredményezhet a hagyományos repülőgép-üzemanyagokhoz képest. Az F1 biztosítja, hogy a SAF minősége magas színvonalú és nyomonkövethető, valamint minden szén-dioxid-csökkentést ellenőriznek, mielőtt az F1 bejelentené azokat a karbonlábnyomán. A sportág továbbra is fenntartható üzemanyagok felé terelődik, az F1 járművei 2026-tól már teljesen fenntartható üzemanyaggal fognak futni, és az F2 és F3 is hamarosan ezt a szintet éri el. Az európai nagydíjakra már bioüzemanyaggal hajtott teherautókkal szállítják a felszerelést, és az F1 az alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiamegoldásokra is áttérést hajt végre az európai nagydíjak kulcsfontosságú működési területein keresztül.

Tovább a cikkhez