A kép forrása: hu.motorsport
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Newey is aggódik: ezért lesz „furcsa” az F1 2026-tól
Az F1-es gyártók dolgoznak a következő generációs hajtóegységeken, melyekben az energiamenedzsment elosztása 50/50 lesz a belső égésű és az elektromos motor között. Newey szerint a motorok generátorként is működnek majd, ezáltal olyan helyzetek adódhatnak, mint például a monacói pálya lassú kanyarjaiban. Az új előírások sokaknál aggodalmat váltottak ki, mivel az aerodinamikai szabályokat a hajtásláncra fókuszálják, ami komoly kihívásokat okozhat. Newey és Verstappen is kritikával illették ezt az irányt, az utóbbi szerint a motorgyártók nyomására valósult meg az aránymegosztás. Az új szabályozás legfőbb kérdése az, hogy mennyire lesz releváns a technológia az utcai autóknál, vagy inkább csak a marketing szempontjából szolgál áttörésként a gyártók számára.