Az F1-ben a magyar aszfalt fenntartotta a legforróbb versenyt idén

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A Pirelli számos statisztikai érdekességet közzétett, többek között az F1-es versenyzők leghosszabb etapjait, a kerékcseréket és a hőmérsékleteket illetően, az alábbiakban ezekből válogattunk.

A 22 nagydíj során a versenyzők összesen 307925,8 kilométert tettek meg, ami több, mint hét és fél Föld kerülete. A legtöbb kör, 60473, és az abroncsokat tekintve is a legtöbb, 6847 szett legurult a pályákon. Az abroncsok közül a legtöbbet, 2420 Intermediate és 1840 C3 keverékben használták a versenyzők, míg a legkevesebbszer, egyszer sem, vetették be a C0 keveréket. A legnagyobb távolságokat az egyes keverékekkel a C3, a C4 és a C2 abroncsokon tették meg, legfeljebb hétvégénként 105499 kilométert, 79126 kilométert és 44444 kilométert. A leghosszabb etapokat az Oscar Piastri, Esteban Ocon, Guanyu Zhou, Valtteri Bottas és Valtteri Bottas teljesítették a C2, C3, C4, C1 és C5 keverékekkel. A szezon során összesen 871 kerékcsere volt, a legtöbbet Zandvoortban 82 alkalommal, míg a legkevesebbet Miamiban 20 alkalommal végezték el. A legmelegebb aszfaltot a Hungaroringen, 53,6°C-on mérték, míg a legmelegebb levegőt a sprint versenynek otthont adó Austinban, 34,7°C-os hőmérséklettel. A leghűvösebb aszfalt Las Vegasban volt, 18,5°C-on, míg a leghűvösebb levegőt Zandvoortban, 15,1°C-on találták.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések