F1-Archív: Alonso három vb-címet szeretne

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Jöhet a Red Bull-Honda, nem Hamilton okozta a sorsdöntő váltóhibát, a Nissant nem érdekli az F1, fellebbezési pert nyer a Ferrari – az elmúlt két évtized október 23-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2022-ben Max Verstappen megnyerte az F1-es USA Nagydíjat, és ezzel a Red Bull megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet. Az elhunyt alapító, Dietrich Mateschitz emlékének ajánlotta a győzelmet.

2021-ben Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót az austini USA Nagydíjon, megelőzve Lewis Hamiltont. Sergio Perez a harmadik helyről indulhatott a versenyen.

2020-ban Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a Portugál Nagydíj pénteki edzésein, míg Lance Stroll és Max Verstappen incidenst okozott, de büntetés nélkül megúszta a dolgot.

2019-ben a Renault mindkét autóját kizárták a Japán Nagydíj után, mivel Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg illegális fékezést segítő rendszert használtak.

2018-ban Sebastian Vettel hátrasoroltatást kapott az USA Nagydíjon, mivel nem lassított eléggé a piros zászlós fázis alatt, és Charlie Whiting szerint könnyedén elkerülhette volna a büntetést, ha figyelmesebb lett volna.

2017-ben Max Verstappentől megvonták az austini dobogót, mivel az utolsó körben Kimi Raikkönent előzte meg a rázókövön kívül, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az F1-nek át kellene gondolnia a pályaelhagyásokkal kapcsolatos büntetéseket.

2016-ban Lewis Hamilton megnyerte az USA Nagydíjat, és 50. futamgyőzelmét szerezte, bár Nico Rosberg mögötte ért célba, és a világbajnoki esélyei nem sokat javultak.

2015-ben a Honda fontolóra vette, hogy erőforrással lássa el a Red Bullt, de egyelőre a McLaren partnere, a szenvedésről szólnak az életük a siker helyett.

2013-ban a Ferrari érdeklődött Robert Kubica iránt, de később Stefano Domenicali már kételkedett benne, hogy a súlyos ralibalesetet szenvedő lengyel újra versenyezhet az F1-ben.

2012-ben a Ferrari bízott benne, hogy visszavághat az Indiai Nagydíjon a Red Bullnak, mivel Sebastian Vettel átvette a világbajnoki vezetést Fernando Alonsótól Koreában.

2010-ben Michael Schumacher visszatérése után problémái voltak, bár ő azt mondta, hogy nyugodt, de Jean Todt szerint nagyon is emberi reakciókat mutatott.

2009-ben a Honda nem bánta meg, hogy kivonult az F1-ből, annak ellenére, hogy a Brawn GP fantasztikus szezont teljesített és jó esélye volt mindkét világbajnoki cím megszerzésére.

2008-ban Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke tárgyalni akart Max Mosley-val, az FIA elnökével a csapatutasítások tilalmával kapcsolatos szabályokról.

Tovább a cikkhez

Forrás: Formula

Kapcsolódó bejegyzések