A Mercedes és a Red Bull 2026-os motorjával kapcsolatos gyanúkra válaszolt a FIA: Kompresszióarány vizsgálatok

A Mercedes és a Red Bull 2026-os motorjával kapcsolatos gyanúkra válaszolt a FIA: Kompresszióarány vizsgálatok

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Még el sem kezdődött a szezon, a 2026-os Forma-1-es motorok körül máris komoly feszültség alakult ki: több gyártó – köztük a Ferrari – tisztázást kért a Mercedes és a Red Bull erőforrásának működésével kapcsolatban, miközben a FIA jelezte, hogy napirenden van a kérdés.F1VILÁG.HU – Hírek

A Forma-1 2026-os technikai szabályrendszere forradalmi változásokat hoz az autók koncepciójában és hajtásláncaiban is. Az új szabályok szerint az erőforrások 50 százalékban elektromosak lesznek, betiltják az MGU-H-t, és a motoroknak a turbó késlekedés csökkentésére is figyelmet kell fordítaniuk. Az új belső égésű motorok hasonló architektúrával rendelkeznek, de új anyagok és fenntartható üzemanyagok is bevezetésre kerülnek.

A gyártóknak most először a motorfejlesztést költségplafon alatt kell végezniük, ami bonyolult kihívást jelent. A Mercedes és a Red Bull erőforrásai körül viták és félelmek alakultak ki a kompresszióarány kérdésében. A szabályok szerint a motoroknak 16:1-es kompresszióarányon kell működniük, és bár a hő hatására ez változhat, magas hőmérsékleten még nem terveznek méréseket.

Az esetleges kompresszióarány-emelés növelhetné a teljesítményt, de a trükkre hideg állapotban történő mérések jelenthetnek kiskaput a szabályok között. Az érintett gyártók az FIA egyértelmű válaszát várják a helyzetre, mert fontos az autók szabályossága a verseny teljes ideje alatt. Mindennek közepette azonban több probléma is felmerülhet a technikai előírások betartásával kapcsolatban.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések