A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Sajtóértesülés szerint második MotoGP-gyártóként a Honda is pályára küldi a héten a 850 köbcentis motorblokkját.
A Honda második MotoGP-gyártóként új, 850 köbcentis motorblokkját küldi pályára a 2027-es szabályrendszer alapján. A fejlesztőpilóta, Nakagami Takaaki teszteli az új erőforrást a sepangi kétnapos teszten. A MotoGP mezőnye már a következő évre, 2027-re is figyel, hiszen radikális változások várhatók a technikai szabályokban, többek között a motorblokkok méretének csökkentése.
A Honda a KTM után másodikként áll készen az 850 köbcentis motorral, melynek tesztje szerdán és csütörtökön lesz Sepangban. A 850 köbcentis erőforrásnak egy aerodinamikailag „lebutított”, segítő rendszerektől megfosztott 2026-os motorba kell bekerülnie. A teszten Nakagami Takaaki vezet majd, míg a tervek szerint később Aleix Espargaró veszi át a projekt felelősségét.
A Honda a Pirelli gumijait használja majd 2027-ben, és a teszten ezekkel is felkészülnek a szezonra. A Superbike-világbajnoki tesztcsapat is részt vesz a sepangi teszten, bár a teljes versenycsomagot nem tesztelhetik. Ryan Vickers lehet a munka vezetője a Honda Superbike-csapatában, mivel a sérült Jonathan Rea továbbra sem ülhet motorra.