A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Joan Mir szerint a „veszteségek” ellenére egyértelműen jó hír, hogy a Honda átkerül a D koncessziós kategóriából a C-be
Joan Mir szerint pozitív hír, hogy a Honda átkerül a D koncessziós kategóriából a C-be, bár komoly veszteségek is érik. A Honda több területen korlátozásokkal szembesül a váltás miatt, például nem fejleszthetik a motorblokkjukat a Thai Nagydíjig. A MotoGP-ben a gyártók az eredményeik alapján kapnak koncessziókat, és most először változik meg a Honda kategóriája a koncessziós rendszerben.
Az elmúlt két félévben a Honda megszerezte az összes D kategóriás pont 35 százalékát, ezért átkerül a C kategóriába. A kategóriaváltás számos hátránnyal jár a Honda számára a privát tesztjeikre vonatkozóan. A C kategória szigorúbb korlátozásokat ír elő a versenyzők számára, például kevesebb használható gumit és blokkot engedélyez.
A Honda számára a C kategória a motorblokkfejlesztés területén is korlátozást jelent, mivel mostantól blokkjaik fejlesztése befagyasztásra kerül a 2026-os szezon végéig. A Honda csapata azonban az új helyzetben is kitartó munkával és fejlődéssel számol. Mir szerint a csapat megérdemelten jutott el odáig, hogy nélkülözze a koncessziókat, és az új kihívások lehetőséget teremtenek a csomagjuk javítására a jövőben.