Kritikus hőségfenyegetés: Pilóták kihívása a hűtőmellény döntésében a Szingapúri Nagydíjra

Kritikus hőségfenyegetés: Pilóták kihívása a hűtőmellény döntésében a Szingapúri Nagydíjra

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A hétvégi Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon a pilóták nemcsak a szűk utcai pálya és a közel kétórás versenytáv kihívásaival, hanem a szélsőséges hőmérséklettel is meg kell, hogy küzdjenek. Az FIA hivatalosan is hőségriasztást adott ki az eseményre, miután az előrejelzések szerint a hőmérséklet a hétvége során meghaladhatja a 31°C-ot.F1VILÁG.HU – Hírek

Az FIA döntése értelmében a versenyzőknek választaniuk kell a hűtőmellény és a 0,5 kg-os ballaszt között, hogy segítsék a testhőmérséklet szabályozását az autóban. George Russell tapasztalatai szerint a hűtőmellény hasznos a hőterhelés csökkentésében, bár javításra szorul még a megoldás. A szabályok szerint a versenyzők dönthetnek úgy, hogy nem viselik a hűtőrendszert, de ebben az esetben 0,5 kg ballasztot kell elhelyezniük az autóban a tömegkülönbség kiegyenlítése végett. A hétvége az első alkalom, hogy az új szabályt alkalmazzák a 2025-ös szezonban, amely a fizikai megterhelés mellett a versenyzők hővédelmi megoldásait is befolyásolja a szingapúri futamon.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések