A kép forrása: Racingline
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Úgy tűnik, nem lesz V8-as motor a Forma–1-ben attól az évtől, amelytől lehetett volna, de teljesen nem kell lemondani róla.
Az Olasz Nagydíjat követően tervezett csúcstalálkozó az F1-es motorpartnerek, csapatok és szervezetek között nem valósult meg Mohammed Ben Sulayem döntése miatt, aki lefújta azt. Az eredeti terv szerint a találkozón megvitatták volna a 2026-os szabályrendszer utáni időszak motorszabályait, különös tekintettel a V8-as motorok visszahozatalára. Sulayem arra hivatkozott, hogy nem sikerült közös nevezőre jutni a gyártókkal a 2029-es bevezetés ügyében.
Az Audi és a Honda ellenzi a korai váltást, mivel az 2026-os motorfejlesztéseik még nem térültek meg teljes mértékben, ezért inkább 2031 előtt nem kívánnak változtatni. Az F1-es erőforrások szabályozásához négy gyártó beleegyezése szükséges az FIA és a FOM támogatásán kívül, így ha csak egy gyártó ellenezné a változást, az még átvihető lenne.
A Concorde-egyezmény értelmében az F1 kereskedelmi jogait szabályozó megállapodás 2030 végéig érvényes, így 2031-re az FIA egyedül is határozhat a motorszabályokról. A jövőben az F1 és a gyártók közösen fogják alakítani a sportág fejlődését, így a találkozót csak elhalasztották, és későbbi időpontban folytatják majd a vitákat a 2031-től esedékes erőforrásokról, amelyek valószínűleg továbbra is a hibrid V8-asokkal fognak operálni, csak két évvel később, mint tervezve volt.