A kép forrása: F1világ
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
F1VILÁG.HU – Hírek
Allison, a Mercedes technikai főnöke, az új erőforrások változó jellemzőiről beszélt, kiemelve a motorterhelés csökkenését és az érzékenyebb fejlődési irányokat a Formula 1-ben.
A 2026-os szabályok értelmében a belső égésű motor és az elektromos egység fele-fele arányban biztosítja majd a motor teljesítményét, miközben az aktív aerodinamika lehetővé teszi a légellenállás csökkentését és a nagy leszorítóerő elérését.
Allison hangsúlyozta, hogy az új kasznit és az aerodinamikát kell a legjobban uralni, de továbbra is a gumik maradnak a legkritikusabb tényezők a versenyeken.
A kisebb gumik kevesebb légellenállást, de nagyobb terhelést jelentenek, és a gumimelegítők eltörlése újabb kihívást jelent a csapatoknak.
A Pirelli már tesztelte az új, keskenyebb abroncsokat, amelyeket a következő évre tervezett technikai szabályok szerint fejlesztettek, de ezekre az új kihívásokra még az F1 pilótái is készenlétben állnak.