A kép forrása: RallyCafe
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Tom Fowler, a Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója szerint a 2027-től megjelenő csúcskategóriás autók és a mostani Rally2-es…
A Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója szerint 2027-től a csúcskategóriás autók és a jelenlegi Rally2-es járművek között sok hasonlóság lesz. Az új WRC-szabályok 2027-ben lépnek életbe és 10 évig érvényben maradnak, azzal a céllal, hogy több gyártót vonzzanak a világbajnokságra és olcsóbb autókat biztosítsanak. Az új szabályoknak köszönhetően a WRC27 autók költségplafonja 345 000 euró lesz, a teljesítményük csökken, nagyjából 300 lóerős gépek lesznek. A Toyota technikai igazgatója szerint az új autók és a jelenlegi Rally2-esek között a súly, a motor és a teljesítmény-tömeg arány hasonló lesz, a különbség inkább az aerodinamikában és a felfüggesztésben lesz. Fowler úgy véli, hogy bár lesznek előnyei az új autóknak, a mostani Rally2-esek megbízhatóságban lehetnek előrébb, ezért az első-két szezonban nem várhatóak nagy különbségek a két autótípus között.
