Russell elszántságát meghatározta az F1 biztonságára irányuló elkötelezettsége

Russell elszántságát meghatározta az F1 biztonságára irányuló elkötelezettsége

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Pályafutása hetedik Forma-1-es szezonjának felénél George Russell a Mercedes meghatározó alakjává vált, Lewis Hamilton kijelölt örököseként. A 27 éves brit azonban a pályán kívül is szilárdan megvetette a lábát: az egyik legnyíltabban nyilatkozó versenyző a mezőnyben, aki sosem kerüli a kényes kérdéseket – legyen szó biztonságról vagy a sportot irányító FIA döntéseinek irányvonaláról.F1VILÁG.HU – Hírek

Russell 2021-ben, amikor még a Williams versenyzője volt, csatlakozott a pilóták érdekvédelmi szervezetéhez, a GPDA-hoz, Romain Grosjean távozása után. Sebastian Vettel visszavonulását követően ő volt az egyetlen aktív versenyző a szervezetben, mielőtt idén csatlakozott hozzá Carlos Sainz. Russell személyesen is érintett a biztonságfejlesztések fontosságában, mivel súlyos balesetek tanúja volt, így azt szeretné, hogy a sportot mindenki jobb állapotban hagyja el, mint ahogyan megtalálta.

A GPDA évtizedek óta kiemelt szerepet játszik a biztonsági kampányokban, beleértve a glória fejvédő bevezetése elleni kezdeti kritikát is. Russell jól ismeri a sérülések súlyosságát, ami inspirálja a biztonsági munkájában való részvételt. Azt mondja: „Nem hajszolok örökséget, csak ha lehetőséget látok a javításra, szeretnék cselekedni, különösen az autó és a pálya biztonsága terén.”

Russell részt vehetett a GPDA munkájában olyan tragédiák tanújaként, mint az Anthoine Hubert és Romain Grosjean balesete. Azt vallja, hogy a jelenlegi pilóta mezőny egységesebb lett az évek során, és a sport növekedése segített közelebb hozni őket egymáshoz. Emellett Russell korábban kritizálta az FIA-t a transzparencia hiánya miatt, ennek ellenére a GPDA aktívan próbál párbeszédet kezdeményezni és bíztatni az ilyen ügyekben.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések