A hajlékony első szárnyak szigorított tesztjének hiányosságai: miért nem váltak be ‘ezüstgolyóként’?

Az F1-ben hónapok óta zajló vita a rugalmas szárnyak miatt a Spanyol Nagydíj hétvégéjén egy semleges és jelentéktelen véget ért, noha szigorúbb teszteket is bevezettek, az eredményekben azonban nem sok változás történt.

A tesztek célja az volt, hogy megakadályozzák az elő-, illetve hátsó szárnyak túlzott hajlékonyságát, de a gyakorlatban a csapatok nem érezték jelentős változásokat az erősorrendben.

Az új tesztek szerint a szárnylapok csak korlátozottan mozdulhatnak el, ami korábban nem volt ilyen szigorú. Bár a változtatásokat Lewis Hamilton kritizálta, a McLaren csapatfőnöke szerint nem érezhetőek komoly különbségek a teljesítményben.

Az aeroelasztikus szárnyak fő előnye az, hogy simábbá teszik az autó viselkedését kanyarokban, de a változtatások visszafogottnak bizonyultak a várakozásokhoz képest. A McLaren csapat is tesztelte az új szárnyakat, de szerintük sem volt észrevehető különbség az új és régi konstrukció között.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések