„A Forma-1 ezen a hétvégén visszatér Imolába, ahol a sorozat valószínűleg utoljára versenyez a híres Emilia-Romagna-i pályán. A régimódi pálya története visszanyúlik egészen 1980-ig, amikor először szerepelt az F1-es naptárban. Imola 2007-ben kiesett, majd a 2020-as évben tért vissza, most pedig folynak a viták, hogy szükséges-e hosszabbítani a szerződést a pályával.
Sok vita van arról, hogy van-e helye Imolának a mai F1-es mezőnyben a szűk és kanyargós pálya, valamint az előzési nehézségek miatt. A régi pályák, mint Imola, nagyszerűek a versenyzőknek, de kevésbé szórakoztatóak a szurkolók számára. Az újabb, modern pályák több előzési lehetőséget és izgalmasabb versenyeket eredményezhetnének.
Többen vélik úgy, hogy a Forma-1-nek több olyan pályát kellene bevezetnie, mint Bahrein, amelyet mind a versenyzők, mind a nézők szívesen látnának a versenynaptárban. A pályák jelentős szerepet játszanak abban, hogy mennyire élvezhetőek és izgalmasak a versenyek, és fontos a megfelelő egyensúly megtalálása a tradicionális és modern pályák között.”