A kép forrása: RallyCafe
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A motorokkal kapcsolatos első 2026-os szabályvitában benne van, hogy két gyártó egy szezon alatt behozhatatlan előnyre tesz majd szert.
A Mercedes és a Red Bull körönként akár 4 tizedes előnybe kerülhet az új, 2026-os F1-es motorjával. Az FIA jelen állás szerint nem tervez változtatást, más gyártók így nehezen küzdhetnek meg a vb-címért a következő évben. Az erőforrások üzemanyag-sűrítésének szabályait 2026-ra módosították a versenyzők vonzása érdekében.
A Mercedes és a Red Bull nagyobb üzemanyag-sűrítési aránnyal dolgozik, ami akár 4 tizedes előnyre is szert tehet. A vitát az erőforrások sűrítési aránya körül robbantotta ki, és a szabály értelmezése keltett ellentéteket a rivális gyártók között. A vita középpontjában a henger geometriai sűrítési aránya áll, amelynek mérési módszere és statikussága tartalmazza a konfliktust.
Az ellenőrzés idején mérhető sűrítési arány összehasonlíthatatlan az üzem közben tapasztalt értékkel, ami feszültséget okoz a csapatok között. Az FIA szigorúan ragaszkodik a meghatározott szabályokhoz, bár néhány gyártó szerint ez a megközelítés nem összeegyeztethető az autók dinamikus működésével. Az erőforrásgyártók közötti egyet nem értés valós problémát jelent a jövőbeli versenysorozatok szempontjából.