A Ducati mérnökzsenije szerint a MotoGP hibridizálásával elkerülhető lett volna a későbbi problémák.

A Ducati mérnökzsenije szerint a MotoGP hibridizálásával elkerülhető lett volna a későbbi problémák.
Kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:

Gigi Dall’Igna úgy gondolja, hogy a MotoGP hibridizációja „egy érdekes innovációs elem lett volna a motorok világának”.

A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója, Gigi Dall’Igna szerint az új 2027-es technikai szabályzat ösztönzött volna egy kis hibridizációra a MotoGP-ben. A 2027-es változások között az egyik legnagyobb újítás az lesz, hogy 850 köbcentis motorblokkok fognak dolgozni a gépekben a korábbi 1000 helyett. Talmácsi Gábor és Casey Stoner ismerték el a változásokat, míg Dall’Igna kissé elégedetlennek mutatkozott és hiányolta az energia-visszanyerés innovatív elemeinek bevezetését. A hibrid rendszerek ötlete felmerült, de végül nem került be az új szabályzatba, amit talán a költségcsökkentés és az energiahatékonyság okozhatott. Dall’Igna szerint a hibrid technológiák segítenének az energiamegtakarításban, és a jövőben az autóiparban a hagyományos fékek helyett már hatékonyabb rendszerek lesznek elterjedtek. A KTM azonban a hibridizáció ellenállója maradt a MotoGP-ben.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések