A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Mercedes brit F1-es pilótája szerint felmerülhetett volna a kérdés, hogy ezentúl szabad-e taktikai előnyszerzés céljából az egyenes közepén fékezni.
A két héttel ezelőtti Formula-1-es Ausztrál Nagydíj George Russell balesetével ért véget, melyben Fernando Alonsót üldözve törte össze a Mercedesét. Az eset utólagos következményekkel járt, Alonso potenciálisan veszélyes vezetés miatt húsz másodperces időbüntetést kapott. Russell véleménye szerint az egyenes közepén fékezés, leváltás és gyorsítás túlmegy az elfogadható határon, és hasonló taktikai lépések veszélyesek lehetnek a mezőny számára. Russell azt is hozzátette, hogy bár nem tartotta túl veszélyesnek Alonsó viselkedését, az mégis nyitott volna egy olyan helyzetet, ami komolyabb következményekkel járhatott volna a további versenyek során. A pilóta hangsúlyozta, hogy az autóversenyzés egészen más taktikai döntéseket kíván meg, és a túlzottan kiszámíthatatlan manőverek veszélyeztethetik az egész mezőnyt a pályán.