A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Az új szabályrendszer azonos szintre hozza az elektromos hajtás és a V6 teljesítményét. Az ICE 400 kW-ra gyengül annak ellenére, hogy struktúrájában nem változik. Hogyan lehetséges ez?
A 2026-os Formula-1-es szabályrendszer teljessé vált, az FIA ma adta ki a karosszériára vonatkozó előírásokat. A második körben közzétett motorszabályok 2022-ben kerültek nyilvánosságra, hogy a hat motorgyártó felkészülhessen. Az új szabályok szerint az ICE 400 kW, az ERS pedig 350 kW teljesítményre képes lesz, az elektromos komponens nagyobb szerepet kap. A belsőégésű motor terén nem lesz alapvető változás, viszont az MGU-H kikerül a rendszerből, az autók csak a fékezési energiát fogják hasznosítani. Az új szabályok kifejezetten az új beszállók érdekeit is szolgálják, például az Audi és a Red Bull-lal fejlesztő Fordot. A kibővített elektromos energia lehetőséget teremt a taktikai játékra a versenyzők számára a 2026-os szezonban.